Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

måndag 16 maj 2011

Frihetsdressyr, superbra för Hästarna!

Lugna fina fattningar i Galoppen, han kunde bryta av till trav, trava en bit och fatta ny galopp, bara med rösten!

Gayen var superlydig idag, inget tokspring alls, så visst gör det nytta!

Inspirerad av PonnyAkuten, släpp Kusarna loss, dom kan faktiskt vara lösa och göra det man ber dom om, i alla gångarter! Samtidigt tränar man sitt Ledarskap, dom får inte "komma in" om vi inte ber dom om det!

Damen som gör såna framsteg, nu äntligen skritta, travar och galopperar hon runt i Paddocken, inte runt dock i Galoppen, hon bryter av i mitten på kortsidan, då hon har problem med galopp på Volt, men vi tränar vidare!

Svårt att Fota, samtidigt som man skall få Jitske att fortsätta runt*skratt*
Härligt med Frihetsträning, idag andra gången som vi gjorde det och Jitske blir bara bättre för varje gång, super att få träna hennes Galopp på detta vis, utan ryttare, som blir en börda, för hennes balans, det är en fröjd att se henne Galoppera, och hon går superbra på rösten, nu slipper jag stå och longera henne i galopp på volt, som hon inte är färdig för!
Gayen sprang ju "som en tok" förra gången, så icke idag, lydig till max, så som jag vill ha honom, han "bjuder in" hela tiden håller koll på när han skall få komma in, öronen, halsen hela baletten är där, så kul att se!
Imorgon skall det ridas och det skall bli så roligt att få se om Frihetsdressyren gjort någon skillnad, vi skall göra detta 2 ggr/veckan, sen skall jag åxå börja löshoppa Jitske, lite gymnastikhoppning för nu ska Musklerna få jobba och bli fler och större!
Absolut NÖJD med dagen, man sover så gott när man är nöjd!

2 kommentarer:

  1. Härligt!! Ja visst är det bra träning, mycket bra träning!!
    Jag har inte ringt eftersom jag faktiskt inte kommit på ngn bra ryttare... Funderar och funderar..

    SvaraRadera
  2. Jaa förstår det, men det känns iaf bättre nu när Frihetsträningen fungerar så bra, så jag kan stärka upp hennes Galoppmuskler och all Muskler f.ö.
    Så nu ska jag göra det 2 ggr i veckan varvat med ridning! Och Löshoppa lite!

    SvaraRadera