Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

fredag 13 maj 2011

Fågelskådning!

Idag har jag verkligen varit en "Soffliggare"
Molle, sitter i gräset under mina Fågelbord!

En lite ovanlig Matgäst, Rosenfink, inte sett den förut!

Mina goa Domherrar, matar in i Maj tills Solrosfröet tar slut!
Jaa, äntligen kom jag in på min Blogg, den har legat nere sen sent igår, hade ju så mycket fina Fågelbilder, min blogg tenderar att vara en BildBlogg, gillar att visa med bilder, fotar mycket, det är riktigt kul!
Idag har det regnat av o till hela dagen, så min Ridtur får väl bli imorgon och det var faktiskt skönt att bara "dega" idag, hyfsat slut av vårt slit i går, ny sand i boysens Vindskydd, hårt och tungt jobb, sen fick vi ta itu med att få upp grejorna som skulle upp i SnickerBoa, lilla SnickarBänken, det gamla "bakbordet" lillkylen, nu är det bara den stora urtunga Snickarbänken kvar, vet inte om jag orkar lyfta den, annars så får väl Robban komma o hjälpa oss! Så nu är SnickerBoa strax klar att ta i bruk, bara Bänken och Sotaren som skall besikta det nya röret som är nedsatt, så att vi skall kunna elda i Vedspisen där, tänk va mysigt det skall bli, mörka Vinterkvällar, sitta där o måla eller snickra, göra saker, laga saker och att kunna bara lämna, inte behöva plocka undan, om man inte är klar, det uppskattar jag! Samt att ha alla Maskiner på ett ställe!
Det är ju Köket på det gamla Gårdshuset, som vi gjort SnickerBo av, ett stort Kök, som nu får en funktion, sen ska vi fixa till den gamla Toaletten åxå, ny toastol o Handfat, då kan man springa dit från Stallet, lätt som en plätt, om det behövs, med skitiga skor!
Nääe nu titta på "så ska det låta" härligt program, som man blir glad av!
          That´s All For Today, Folk´s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar