Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

tisdag 24 maj 2011

Avundsjuk och Bitter......fy vilka ovärdiga Känslor!



Hörde på TV, det språkades om Avundsjuka, om jag går till mig själv, måste jag säga att det är en känsla jag sällan upplevt.....jag brukar istället bli riktigt glad, uppriktigt glad, när det går bra för någon annan! Har svårt för Bittra, Sura och Missundsamma Människor! Blir Livet bättre för mig om jag är B-S-M...... tror inte det va? BitterFittor och för den delen BitterKukar, för det finns av båda Könen, är inte roliga som människor, skulle tro att dom flesta drar sig undan den sortens samröre, man blir liksom nedstämd av dom! Dom ger inte något av sig själv, annat än en fadd smak i munnen!
Hela Livet får man "jobba" med sig själv, iakttaga sig själv, betrakta sig själv, hur är jag? Hur beter jag mig mot andra? Ingen är ju fullkomlig, men man kan, om man vill, ändra på sånt man tycker mindre bra om, hos sig själv!
En FB-Kompis hade det Rosa Hjärtat i sin Blogg, jag snodde det, för att det säger hur man bör leva, visst kan man Drömma om Storvinsten/Kärleken etc, men vara noga med att det är Drömmar, det riktiga livet är mera Krasst, det är här och nu, rakt upp och ner, ta in verkligheten som den ser ut, gör vad du kan med den! Tänk goda och bra Tankar.....mata inte Hjärnan med rent ut sagt SKIT......Skit in är Skit ut....det är verkligheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar