Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

fredag 1 april 2011

Surmulet och Sjuk!

Fredag den första April, mår inge vidare.....feber, ont i halsen och huvudvärk, kände mig bättre ett par dagar....sen kom det tillbaka! Men ville ut i friska luften iaf, så när Lasse skulle rida Jitskan, hängde jag på, behövde röra på mig lite, andas lite frisk luft, göra nåt roligt!
Vi håller ju på att "omskola" Jitske till Westernhäst....och det går framåt, nu kan hon t.o.m backa utan att köra upp huvudet allt för mycket! Hon får trava och åter trava, ganska sakta, med lång hals, och det blir bättre och bättre, Lasse tycker att det är roligt, han gillar ju hellre Western och Westernsadeln än Klassiskt, och man skall ju göra det som är roligt!
När dom ridit och travat, tränat avsaktningar med sätet och igångsättningar utan att höja huvudet, byggde vi en WesternHorsemanship bana, som han fick träna på att rida, ett antal gånger, gick ganska hyfsat, bättre och bättre!
Till slut sa jag nääe, nu har det gått en timme, va redan sa Lasse, ville inte sluta, det går fort när man har kul, sa jag*skratt* Dom hade jobbat bra,båda två, roligt att se!
                          All for Today, Folk´s !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar