Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

lördag 30 april 2011

Idag blir det Veterinärbesök i alla fall!

Ebenholtz feber går upp o ner, han verkar ju piggare men eftersom Vet. Avenäs skall till Annelie idag, så får han då åxå ta en titt på Eben, för säkerhets skull, han snorar eller hostar ju inte, verkar inte förkyld för övrigt, jag har gått igenom hela hästen men inte hittat något annat misstänkt, men han är ju Svart så det är inte så lätt att se något, man får känna med händerna istället! Skönt att Avenäs kommer han är superbra, känns lika trygg som Kjell Westin på sin tid, Kjell satte "djupa avtryck" i mitt Hästliv, lärde mig mycket, roligast var när han skulle raspa tänderna på, jag tror det var Blackstone, Kjell var redan då "till åren" kommen, och jag sa åt honom att "Plegga" för säkerhets skull, ville inte att något skulle hända Kjell, han går ut till Bilen för att hämta en spruta med "Plegg", efter en stund kommer han tillbaka, ser alldeles förtvivlad ut, men Kjell vad är det? "Jag stack mig på "pleggsprutan" O vad skraj jag blev......känner du något, vad gör man om du fått i dig? "nääe det gick nog bra, jag känner inget" Phu..........Kjell......du kommer att finnas med mig, resten av mitt liv, jag behöver bara "lyssna" inåt, så hör jag din röst, berätta hur jag skall göra, med olika saker, när det behövs! Tack Kjell♥ för allt du givit och lärt mig......det bär jag som sagt med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar