Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

söndag 10 april 2011

Ja, så blev det ändå en Ridtur!

Nu är det äntligen gjort, första uppsittningen, efter mera träning, på bocken, så kände jag mig trygg, både upp/ner!
Solen lyste, med sin frånvaro, det duggade, men vad gjorde det, upplevelsen, som jag längtat efter, tog all plats, allt annat var obetydligt! men visst var jag lite skraj, så satte på en Halsförlängare, den gör ju Hästarna lugn och avslappnad, precis vad jag ville, hon var iofs hyfsat lugn ändå, men det kändes tryggt med den!
Vi får väl se hur det känns imorgon, jag välkomnar verkligen träningsverken, tänk att få ha Träningsverk, då känner man att man lever och gör roliga saker!
Tänkte ju ta min fina Dressyrsadel, med nya Schockemöhle Schabraket, men efter test på Bocken, blev det definitivt NEJ..........musklerna är för korta ännu, kändes inte alls bra, får träna på det! Tur att jag inte tog Gayen, iofs hade jag inte Galopperat, men när Lasse Galopperade, brallade och Bockade han, drog ner Huvudet mot marken, Lasse orkade inte dra upp det, tur att han inte Brallade i det läget, då hade min käre Make, "fått bita i det sura Gruset" Tur att han slapp det, vi Gamlingar ska inte ramla av, helst!
                       All For Today, Folk´s !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar