Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

onsdag 13 april 2011

Charlotta fyller 1 år, öppnar Paket!

Kvarnbäcks Gård "kryper äntligen upp ur all Snö!
Idag var jag och firade lilla Lotta som fyller 1 år, stora damen, som börjat att gå lite t.o.m. Solen tittade fram, och det blev en riktigt skön dag, vi fikade och pratade, Ingela och jag, härligt att träffa dom igen, var nog den första gången jag tog mig i "kragen" och for på "visit" efter Operationen! Mera sånt känner jag nu, när orken blivit allt bättre, har fortfarande mycket träningsverk efter mina 30 min i Sadeln, så jag tar det lite easy, bara den vanliga träningen med mig själv!
Testat den nya Kameran lite mer idag, känns riktigt bra, den är så lätt och behändig, läser instruktionsbok, hittar fler o fler finesser, blir så otroligt skarpa o fina bilder, stor skillnad mot den gamla, så jag är nöjd!
Ebenholtz fick nytt Täcke när vi var ner till Birsta, han rev ju sönder sitt andra, dethär var Ljusblått o fint, Regntäcke behövs ju alltid, han är uppe på 135 nu, stora Grabben, såg ju att Anna D hade börjat med Sadelvänjning, på en 2 åring, så vi ska börja vi åxå, iaf med Longer gjord till att börja med, nu är Paddocken helt avtinad, så Boysen skall få komma ner o springa lite, gör som i höstas, Så Eben får fortsätta lära sig kommandona Skritt, Trav och Galopp, det går ju galant när Alban och Papa går på röstkommando, bara för honom att följa med, man ska göra det enkelt och lättsamt! Sen skall han få lära sig lite lätt Longering, hittills har han ju varit lättsam, inte alls hingstig, men Frieser mognar sent så det beror kanske på det? Sen har han ju exellent sällskap, 2 kolugna gamla Schettisar, kan det bli bättre?
                             All For Today, Folk´s !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar