Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

söndag 17 april 2011

Mulet ute, men i mitt ♥ är det Sol!

Lars-Erik och EddieRex i Solen utanför Stallet!

Ny Migrän Medicin, skall prova nästa gång den slår till!
Vaknar vid 08:00 och känner mig PIGG, skillnad mot igår, najs, trots tröttheten igår, mockande jag och red hela 50 min, det var så härligt, så jag ville inte kliva av.......hade ju träningsverk nästan hela veckan, efter ridningen sist, så tagit det lugnt, igår trodde jag inte på nån "uppsittning" men "suget" tog över, ryggen har farit illa, under Höftonda tiden, får som en Pinne, från Länd-Skulderblad, gör satans ont, förmår ingenting! Tänkte att ridningen skall stärka upp alla mina Muskler, så att det blir stadigt och bra, och är nog på rätt väg, för idag har jag mindre pina där bak i ryggen!
Tror det ljusnar ute nu, bra för jag tänkte Videofilma när vi rider idag, så härligt att filma, enkelt och smidigt, och kunna "lägga ut", det har inte funkat för mig förut, varje ny grej jag lär mig, gör mig alldeles glad i sinnet!
Aldrig sluta utvecklas, använda Hjärnan, precis som med Musklerna, träna träna!
Tänka o klura ut lösningar...........Gayen är ju stel i Vänstersidan, sist "brallade" han så Lasse nästan for ur Sadeln, så igår sa jag åt Lasse, ta bara korta bitar Galopp, bryt av, och ny fattning" och se det fungerade, förmodligen blir det obalans för att han är stel, då blir det bakutspark, nu blev det super! Ska "bolla" det mot vår Tränare, som kommer på Skärtorsdag, förhoppningsvis! Samma är det ju med Jitske, läste lite om Akademisk Ridning, där gör dom bara så många Galoppsprång som hästen kan gå i Balans, kan dom bara gå i Balans 5 språng, så blir det bara 5 språng, låter som en mycket bra lösning för Jitske! Det är ju det som är det roliga med Hästar och ridning, lösa Problem hela tiden! När jag tittar på en Clinic, ser jag hellre Hästar som det är Problem med, och lär mig massor, dom som går fint och problemfritt blir liksom inte intressant för mig, that´s Me!
                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar