Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

lördag 16 april 2011

ÖrtMarinerad ÄlgKalvStek och Sås, Helg middag!

Panoramabild över Köket!





Härliga Lördag, Solen skiner, varm o skönt, fåglarna kvittrar, så otroligt njutbart, trots att "Pinnen i Ryggen" pinar mig, försökt i alla fall att röra på mig, mockat tillsammans med Husbonden, lite extra städ i Stallet och satt igång GrovTvättMaskinen i Stallet med 2 HästTäcken, skönt att få Dyngtäckena rena o fina, lite smutsiga Vojlockar, skall in sen!
Lasse fick åka o handla själv, vill inte, med denna onda rygg, utan håller mig på hemmaplan!
Hoppas att jag orkar göra en liten uppsittning på Jitskan, lite senare!
Kameran fortsätter att imponera på mig, nu provat med Panoramabilder, gu va häftigt det är, mycket användbart när man inte får med allt man vill, haha!
Gjorde Helgmaten igår, en ÄlgKalvStek som jag gnidit in i allsköns Örter, vi provsmakade igårkväll, den blev helt outstanding, såsen åxå, skönt att matlagningen är färdig för helgen, slipper stå vid spisen i detta fina väder!
Kusarna utan täcken åxå, det har dom varit av o till i 2 veckor nu, för att vänja sig, skönt för dom och oss, så nu är det bara att tvätta vidare, så att alla Täcken blir rena o fräscha, laga det som är trasigt o.s.v.!
                                   All For Today, Folk´s !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar