Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

lördag 19 februari 2011

En fasansfull Förmiddag!

Älskade Eddie Rex, du skrämde "skiten" ur mig idag! Du som blivit så duktig, inte springer iväg från Gården, som helst inte vill vara ute själv, utan gör ifrån dig, och sen står vid dörren! Men imorse försvann du och var spårlöst borta i 2 tim, vid 07:00 var det -29, så när du försvann vid 08:30 var det inte så mycket bättre! Lasse letade överallt, ropade, ringde i Klockan, klockan som du blivit så duktig, att komma direkt på, men nääe! Ringde Polisen, men nääe! Till slut var jag i upplösningstillstånd, såg dig, ihjälfrusen och död!
10:30 ber jag Lasse gå upp i skogen en gång till[själv kan jag inte ta mig dit] Efter en stund kommer han tillbaka med en livs levande Eddie Rex, jag bara stirrar, är detta sant?????
Det visar sig att han låg o gnagde på ett gammalt Oxben, kommer förmodligen från Grannens "slaktgrop". Eftersom det inte fanns några spår efter Eddie, åt det hållet, så var det förmodligen något djur som släpat fram benet, han kände vittring från det och sprang dit!
Vägarna delar sig, en bit från huset, Lasse hade gått på den andra vägen, bara en bit från Eddie, men benet var tydligen intressantare! Hur han klarat kylan fattar jag inte, visserligen är det säkert varmare inne i skogen, men ändå??? Jaa, hur som helst, slutet gott allting gott!
Dessa Älskade Djur................man "pallar" inte med, om det händer dom någonting!                      Thats All For Today, Folk´s!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar