Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

måndag 7 mars 2011

Livet, börjar om, på ny kula!

Så ser den ut, heter LUBINUS!
Tänk......vad lätt det går......om man får rätt hjälp! Var till Sjukgymnasten idag, körde Bil själv dit, det var grusat o jättebra, in till Öbacka Vårdcentral[privat] Sen löste han upp alla knutar och frågor som jag hade! I stort tyckte han jag tänkte och gjorde rätt, förutom att jag är lite skraj att belasta Op höften! Men å andra sidan har jag inte fått så mycket upplysning heller!
Det enda han ändrade på var, att jag måste gå med ännu mindre steg, jättelångsamt, för att belastningen skall bli jämn, på båda höfter! Jag får gå utan Hjälpmedel, om det känns bra o säkert, annars ha det, tex ute och i affärer, i affärer för att folk ska respektera, och inte gå på mig! Han sa åxå varför det är viktigt att belasta[med kroppen]den opade höften, det är så hårt och svullet, i muskler, runt den, så Hjärtat orkar inte trycka ut, blod o annat som behövs där, med lite belastning, trycks det ut i Höften, så man förstår hur viktigt det är att våga belasta!
Så idag känns det skitbra, var inte rädd, sa Sjukgymnasten, använd din nya höft, naturligtvis på ett smart sätt, göra det man får!
Idag är jag mycket mycket NÖJD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar