Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

onsdag 9 mars 2011

Igår hade vi en strålande Vårdag igen, så träning med Hästarna, lasse red Gayen och jag tog Jitske, At Hand och Longering! Såg redan innan att hon Brunstade, tog temp, yes!
At hand gick utan problem, men jag ville prova Longer henne, så att hon skulle få trava ordentligt, när hon brunstar brukar hon ha svårt att skritta lugnt och att göra halt! men igår när jag Longerade henne så det enda som märktes, var att hon ville gärna börja trava, innan hon fått signal, men då behövde jag bara säga NEJ.....så väntade hon! Känns väldigt bra om Munkpepparn åtminstonde dämpat ner henne lite, så att man kan göra det man vill och att hon är lugn o fin, det var Damen igår, så roligt, hon fick massor av beröm, det tycker hon om!
För min del kändes Longeringen helt perfekt, man går ju inte så mycket utan flyttar sig sakta runt! Paddocken tinar mer o mer, finns stora platser med bart och lagom mjukt! vad kan man mer begära? Den nya HästBollen reagerade Jitske inte alls på, kunde kicka den mot henne och hon stod helt still och tog emot den, Gayen som är Bolltränad åxå, undvek att komma nära den, så imorgon blir det hans tur!
Idag var det Eddie Rex tur, att vara REHAB kompis, så vi gick ner i Paddocken och lekte lite, det tyckte han var kul, Storbollen är en klar favorit*skratt*
                                           All For Today, Folk´s!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar