Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

torsdag 21 juli 2011

Torsdagens Ultuna


Dr Alban på Ultuna, jätteBox och med Kanyl i Halsen, tack o lov att Grovtarmen som retatats av Medicineringen, fungerar normalt nu!

Sunnersta Camping, vid Mälaren, en mysig liten Camping, bara ett par Km från Ultuna Djursjukhus!

Här sov jag gott inatt!
Jaa nu sitter jag här utanför Ultuna, skönt att vara på plats, även om jag får vänta några timmar, var uppe tidigt o Duschade och packade ihop, stod ju lite trångt till, så jag bad en annan Campinggäst hjälpa mig att hålla utkik, när jag backade ut, det gick ju galant, tycker fortfarande att det är okul att backa Lastbilen[trots att vi har BackKamera] vill ju inte köra över någon! Eftersom Campingen ligger 3-4 km från Ultuna, gick det snabbt o elegant att köra till Djursjukhuset! Såg förresten att det skall byggas ett nytt Djursjukhus, en bit från det gamla! Dr Alban verkade lite sur på mig, kom inte fram först, vände bort huvudet, men jag förstår honom, inte lätt för ett Djur att förstå allt som händer, och man kan ju inte förklara heller, men efter ett tag kom han fram o la Mulen mot min kind, där jag satt på "hycklena" innanför dörren! Det var underbart att få gosa med honom igen, efter 3 långsamma dagar!
Nu hoppas jag att vi verkligen får åka hem idag[men får vi inte det, är det bara att finna sig i beslutet] Men på tel igår lät det ju hoppfullt! Regnet smattrar mot taket på Hästlastbilen, så mig går det inte någon nöd på, sitter i Sängen, så jag vilar och "bidar min tid"
Igår när jag kom till Sunnersta Camping, hade dom glömt att säga att dom inte" tog Kort", Cash var det som gällde, så efter lite taskiga anvisningar, for jag typ 5 km till en Ica SuperMarket, handlade och tog ut Pengar, där fanns åxå Statoil så jag kunde Tanka, skönt att slippa det när vi åker hem, när jag kom tillbaka till Campingen, stod HAN som glömt informera mig om Kontantbet, i "luckan", han bad om ursäkt, men jag sa att det blev ju bra iaf, att jag måste åka till Affären, så fick jag Tanka åxå, då sa han "jaa det var ju det jag tänkte, hehe"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar