Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

torsdag 28 juli 2011

GrönsaksOdlingen snart Skördefärdig♥

SlangGurkorna slår man skallen i nu, i Växthuset!

Tomaterna växer o frodas, snart börjar dom väl Mogna åxå?

JordGubbslandet, väl gömt för allehanda JordgubbsTjuvar!

Fortfarande finns det jordgubbar som mognar!
Trots att jag fortfarande har Feber+Ont i Halsen, var jag lite och sakta effektiv i 2,5 timme idag, började med Medicinering Alban och Fodring för dom som inte går på Bete, sen Mockande jag dom 3 Boxar som används nattetid, sen fick Febern mig att göra konstiga saker*skratt* Jag tog ner JulKulorna och en vit Adventsstjärna och Gardinerna i Sadelkammaren, konstigt hur Feber kan göra en så Klarsynt plötsligt? Sen satte jag upp rena SommarGardiner där, det var väl på tiden, det var svalt o skönt i Stallet, som är tillbommat mot Solsidan på Dagtid! Satte upp skydd på 2 fönster mot Solsidan åxå! Sen kylde jag ner min febervarma Kropp i Poolen, där var det 23 grader, det var såååå skönt, låg där länge o njöt av svalkan. Sen ner o vattna o öppna Växthuset, där var det varmt, Gurkorna slog mig välkomnande i Huvudet, jisses vad stora dom är nu, Tomaterna är åxå stora och skall väl börja mogna nu snart, så för deras skull är det ju bra med värmen. Salladen som jag sådde sent, är ganska stor nu, så det blir nog lagom att ta, när Tomaterna är mogna!
Kollade under Odlingsduken till Jordgubbslandet, joodå det finns fortfarande Jordgubbar där. Satte ju ner ett antal Jordgubbsplantor i en tom Granplantslåda, lagoma hål för att stoppa ner Jordgubbsplantor i, och se dom rotar sig när dom får stå i bara vatten!
Större Jordgubbsland vill jag ha, det kan man äta hur mycket som helst!
Nääe nu vill jag bli frisk, hästarna måste igång nu och jag är mycket ridsugen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar