Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

torsdag 9 december 2010

<>
Jag känner mig precis såhär, söndermald!

Idag ringde Förnedringskassan, en ny Handläggare, "jaha, har Ni "tagit tillbaka mig nu då" För det är ganska tomt i Plånboken nu" Nääe du får besked till veckan! Men vi kan betala ut lite pengar från den 15-20Nov,  ja vad skall man säga, hur kan dom betala ut pengar dådå?
Sen började hon "rapa" upp, ja du vet väl att ersättningen inte räcker hur länge som helst och att vi har ett Rehabiliteringsprogram? "ja du menar det som jag just gjort klart, som inte gav ett skit"? När ska du Operera dig för det måste vi veta och hur lång är Rehabiliteringstiden? " jaa Ortopeden sa att man kunde gå 200 meter efter 3 mån, Blablabla, "du, vet du vad, känns som om du vill lägga en massa stress på mig nu, jag har ju förutom värk och skitsömn, åxå fått Utmattningströtthet, p.g.a. att jag har hållit på att försöka jobba i 2,5 år, sluta o stressa mig nu, jag har en Operation framför mig, som jag är Jätteskraj för, behöver inte någon som talar om för mig, hur jag skall leva nu! Rehabiliteringsprogrammet var ett stort skämt......det gav inte mig ett dugg, förutom pengar varje månad, för om jag hade klarat av att jobba.....så finns det inga jobb att få, dessutom har jag ett jobb! Detta är samma oövertänkta skit som Vårdgarantin, som stressar sjukvården, vilket gör att sjuka människor blir felbehandlade och dör, för Miljonen vill ju dom ha, skit samma hur vården blir!


Veckans Finger går till: Förnedringskassan och Landstinget   Västernorrland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar