Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

söndag 14 november 2010

Ta ingen/inget för given!

        En sånhär lite gråmulen dag,    
        drömmer jag mig tillbaka till
        Island, Blue Lagoon, varma
        källor!











Lars-Erik har farit till Rosenhill för att sätta på lite värme, hoppas att han tar sig upp där! Sovit skraltigt inatt igen, men känner mig ganska pigg ändå, kanske Antioxidanterna jag stoppar i mig, börjar verka nu då? Skall iaf rida idag, ett måste för mig, det enda sättet, som inte gör så ont! Gick en skogspromenad med Eddie Rex igår, jaa njuta gör jag ju inte precis! Gå går bort! Snön gör ju att det är ljust o fint!
Hörde just någon säga "man ska inte ta något för givet" Nääe, precis så är det, försöker tänka så varje dag, vara glad och njuta av det som "bjuds" Inte tjafsa om skitsaker, om man har människor som man älskar runt omkring sig, tänka på att livet plötsligt kan "kasta om" någon finns inte längre, och man "hann" inte visa sin kärlek och omtanke! Kanske dom tankarna kommer mera, ju äldre man blir? Kan inte komma ihåg att jag tänkte så i 40 årsåldern, då snurrade ju livet bara på! 
Syster Marianne fyllde ju 70 år nyss, vi for ner till Stockholm, firade henne ordentligt, hoppas verkligen att jag får träffa henne massor av gånger till!
Lasse kom in igårkväll, hade fodrat Hästarna, ser så glad ut, "livet är så härligt" säger han, glädjestrålande, "det är så mysigt med Hästarna" då blir jag varm i hjärtat, Hästarna har ju varit/är min "räddningsplanka" förutom Lasse, dom har fått mig att kämpa, ta mig ut, röra på mig, anstränga mig, trots att orken kanske inte funnits! Lycka är att se sin Partner glad och lycklig, det är min uppgift att se till att Han mår bra, och hans uppgift, att jag mår bra, så är det bara!      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar