Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

fredag 19 november 2010

Ebenholtz och SmåBoysens Vindskydd, Eben har sin egen Hökrubba, som dom feta små, inte når upp i, dom behöver helt klart banta, och nu kan vi ge dom mindre givor av Hö!


Ventilationslucka i Boysens Box, med Ventilationsduk, så att det inte kommer kall-luft ner på dom små liven, skönt att kunna moderera den efter hur kallt det är ute, helt nöjd med dagen jobb, trots Förkylningen!
 Tänkte gå ut ett tag, men det blev 3,5 timme, hade mer ork än jag trodde, så jag fixade Ventilationen i SmåBoysens Box, känns riktigt najs att jag klarade det själv, sen "inspekterade" jag, grabbarnas jobb från igår, men vad bra det blev, eftersom Storhästarnas Vindskydd som satts upp, men ej var klart, blåste ihop, vid senaste stormen, fick vi tänka om, så in med boxväggarna i Maskinhallen, och upp med dom där, vi får ju i alla fall inte ha Traktorn där, som vi tänkt, enligt Försäkringsbolaget, för stor Brandrisk, isf måste man ha en Brandvägg mellan stall och Maskinhall. så 25 kvm av hallen är nu Vindskydd till de stora Hästarna, gott om plats får dom iaf och lätt för mig, när jag Opererat mig, att fodra dom, känns superbra! Man ska ordna det så att det blir så lättsamt som möjligt i allt jobb man har att göra, då blir det roligare!
Fredagkväll, -14 och fullmåne ute, kanske man skall ut o yla lite*skratt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar