Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

måndag 15 november 2010

    



       Mormor Ingeborg










Min Mormor var så fin, även när hon var äldre, prydlig, ren och doftade alltid gott! Mycket tid tillbringades hos henne, när jag var barn! Hon hade jättestora Jordgubbsland och man fick äta hur mycket Jordgubbar med grädde och glass. man ville*skratt* Hon sa alltid att vi flickor skulle vara som Prinsessor, alltid tänka på hur vi pratade och uppförde oss! En gång var vi alla barn, 5 st, där, det blev väl lite för mycket för Mormor, brorsorna var riktiga busungar, så hon tappade fattningen o skrek "Djävulens ungar" åt oss, jag har ju alltid varit snabb och vältalig, ur min mun "hoppar" då är ju Mamma djävulen och du är hennes Mamma! Det blev snabbt tyst på alla, även Mormor*skratt*
Mormor dog på min Födelsdag, jag var typ 35 år, och det var den värsta chocken jag upplevt, tappade totalt fotfästet! Mormor var den som var "klistret" i vår släkt, drog samman klanen, höll ihop la Familia!
Men så är livet, vänder blad med kan tyckas, stor likgiltighet, bara fortsätter, vi kan inte stoppa livet, så är det bara! Men vi kan minnas, prata och tänka!

1 kommentar:

  1. Vad fint skrivet om din mormor..jag får tårar i ögonen. Jag förlorade både farmor och mormor förra året. :(
    Farmor hade jag tyvärr inte så mycket kontakt med på slutet. Men mormor..hon var som en andra mamma, henne pratade jag med allt om. Precis allt och hon hade alltid så kloka råd.

    Usch så jobbigt det är att mista människor man älskar. Det gäller att ta vara på var dag!
    Kramar till er båda! Ni betyder båda två väldigt mycket för oss allihopa! /Johanna

    SvaraRadera