Powered By Blogger

Sylwias BLOGG

Hej....kul att just du tittade in hit!
Kommentarer gillas, så lämna gärna ett spår efter dig♥

Summa sidvisningar

onsdag 10 augusti 2011

Frökapslar från en Clivia!

Mogna Körsbär!
Min nya Stötdämpande Gelpad!
Jaa, så har jag "fått" min GelPad, som skall ligga i Sadlarna, och underlätta för mig, dämpa stötar för Rygg och Sittben, och inte minst för den Opererade Höften, provade den i Hoppsadeln igår och det känns riktigt bra, har fortfarande lite träningsverk efter WesternSadeln, så jag har testat ut, att den går att ha i den åxå om jag Modifierar den lite, ska sy dit två band, ett på vardera sida, så att jag kan sätta fast den, det finns två hål på WesternSadeln, på vardera sida, då kan jag sätta fast den fram och på vardera sida, storleken passar i WesternSadeln, men inte fastsättningen!
Tagit det lugnt idag, då Knoppen inte vill "vara med", Husbonden och Robban håller på att köra hem vårt Vinterförråd av Storbalat Hö, skönt, nu är det bara Vinterförrådet av Spån, som ska hem åxå. skönt att slippa hålla på med det mitt i Vintern! Man ska göra allt jobb så lättsamt som möjligt!
Red Jitskan igår igen och lade tonvikten på låg/avslappnad form, som det är i Western, och att jag får ändra både gångart och tempo, utan att hon går ur Formen, det gick riktigt bra, hon var samarbetsvillig, trots att hon var i slutet på Brunsten, tjurade till nån gång, när Lasse stod still med Gayen, då ville hon åxå stanna, men se den "gubben gick inte" är riktigt bestämd nu med henne när hon gör så, så det blir bättre och bättre,  dom ovanorna måste bort! Vi rider 1 timme nu, skönt att vara tillbaka i "gängorna"!
Nu till Helgen är det bara en vecka kvar till vår egen Western Riding Camp, längtar sååååå!
Vi blir 5 Ekipage som skall rida, så snart är det dags att lägga Schemat för 2-Dagars Campen, laga mat så att vi har lunch båda dagarna, baka Vetebröd så vi har fikabröd, jaa lite planering behövs så att allt klaffar!
Idag är det lite upp/ner Väder, ibland skiner Solen och sen är det Mulet,men det regnar inte iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar